VTMKZOOM | Plezier start hier

Hoe ziet de VTMKZOOM-app eruit?

De VTMKZOOM-app bestaat uit vier verschillende onderdelen:

  • DRIE … TWEE … EEN … START! Op onze startpagina kan je terecht voor alle nieuwtjes over onze programma’s. Daarnaast kan je hier ook verschillende video’s bekijken.
  • In de VIDEOZONE kan je volledige afleveringen van je favoriete programma’s terugvinden. De video’s zijn onderverdeeld volgens de personages die in het filmpje aan bod komen. Door bovenaan op het personage te klikken kan je de afleveringen van het programma waarin dit personage meespeelt, terugvinden. Verder kan je nog een keuze maken tussen nieuwe video’s, lange video’s en filmpjes waarvan wij vinden dat je ze zeker niet mag missen.
  • Op onze COOL-pagina kan je terecht voor wedstrijden, speciale acties die we organiseren of opnames die je kan bijwonen.
  • Tot slot is er de KAZTAAR-pagina! Bovenaan kan je je favoriete Kaztaar selecteren om zo zijn of haar filmpjes te bekijken.

Voor de ouders is er ook nog een aparte ouderzone voorzien. Deze pagina kan je terugvinden door links onderaan op het icoontje met het gezin te tikken. Als je naar video’s wil kijken, dien je je hier alvast te registreren. Daarnaast kan je als ouder ook een ‘kijkwekker’ instellen. Zo beslis je zelf hoelang je kind de VTMKZOOM-app kan gebruiken. Bij afloop van de wekker zal er een mopje op het scherm verschijnen. Als je toch verder wil kijken, dien je de app eerst te ontgrendelen met de pincode die je hebt ingesteld in de ouderzone. Als ouder kan je ook beslissen naar welke video’s je zoon of dochter kan kijken. Via de ‘playlist’ kan je alvast een selectie maken.

Waar kan ik me registreren?

Als je naar video’s wil kijken dien je je eerst en vooral te registreren. Dat kan je doen in de ouderzone (icoontje links onderaan). Je kan je zowel registeren via Facebook, als met je VTM-account. Als je nog geen account hebt op vtm.be of in de VTM-app, dan kan je dit eenvoudig aanmaken via deze link. Daarnaast is het ook mogelijk om je in de ouderzone zelf te registeren met je e-mailadres. Vergeet je registratie zeker niet te bevestigen via de bevestigingsmail.

Kan ik me ook registeren met mijn account van VTM?

Ja, geen probleem!

Een video speelt niet af.

De VTMKZOOM-app is een krachtige app met een hoge beeldkwaliteit. Je toestel dient daarom over voldoende beeldresolutie en een voldoende krachtige processor te beschikken om de app optimaal te kunnen gebruiken. Als je toestel een video niet afspeelt, dan ligt de oorzaak mogelijk bij de technische specificaties van je toestel of bij het feit dat de videospeler van je toestel helaas niet compatibel is met de app. Als je ons via het contactformulier kan vertellen met welk toestel (merk en type) je gebruikmaakt van de app, dan kijken we het graag voor je na

Hoe kan ik de VTMKZOOM-app updaten via de App Store?

Een handleiding waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe je de VTMKZOOM-app kan bijwerken kan je hier terugvinden.

Hoe kan ik de VTMKZOOM-app updaten via de Google Play Store?

Een handleiding waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe je de VTMKZOOM-app kan bijwerken kan je hier terugvinden.

Zijn er kosten aan het gebruik van de app verbonden?

Aan de installatie en het gebruik van de VTMKZOOM-app zijn geen kosten verbonden. Je betaalt enkel de eventuele kosten die je maakt wanneer je data verbruikt via 3G of 4G (niet voorzien in je bundel/abonnement en in het buitenland).

Kan ik de app ook gebruiken in het buitenland?

Je kan de VTMKZOOM-app ook gebruiken in het buitenland, zolang je over een stabiele internetverbinding beschikt. Let wel, je kan de app enkel downloaden in de Belgische App/Play Store.

Hoeveel data verbruikt de VTMKZOOM-app?

Het dataverbruik van de VTMKZOOM-app wordt sterk bepaald door hoe je de app gebruikt: indien je de app gebruikt om video’s te bekijken, dan zal de app vanzelfsprekend meer data verbruiken dan wanneer je enkel de programmapagina’s raadpleegt. Daarom raden we aan om enkel video’s via de VTMKZOOM-app te bekijken wanneer je toestel met het internet is verbonden via een wifiverbinding.

We vinden het ook belangrijk om te vermelden dat de VTMKZOOM-app op de achtergrond data bijlaadt als dit zo is ingesteld. Bij vele toestellen kan je per app instellen of de toepassing op de achtergrond data kan verbruiken. Je vindt de optie mogelijk in het instellingenmenu. Als je de optie niet meteen terugvindt, dan raadpleeg je best de handleiding van je toestel.

Wordt de VTMKZOOM-app ook ontwikkeld voor Windows Phone?

Momenteel zijn er geen concrete plannen om de VTMKZOOM-app te ontwikkelen voor het Windows Phone-platform. We streven ernaar om de app aan te bieden via de meest voorkomende platformen. De VTMKZOOM-app is daarom beschikbaar voor iOS en Android.